Europese ISP degelijke bestrijder van spam
ISP’s bestrijden spam grotendeels uit competitieve overwegingen. Spam moet bestreden worden om klanten vast te houden, maar spam op zich beschouwen de providers niet als een belangrijk probleem. Dat blijkt uit onderzoek van EU-agentschap Enisa onder 92 ISP’s in de EU-landen. In de EU-landen zijn ruim 1700 ISP’s actief.
Een derde van de respondenten ziet een conflict tussen de noodzaak om spam uit de e-mails te filteren en de plicht van een ISP om mail te bezorgen aan klanten en hun privacy te beschermen. Niettemin filteren de ISP’s vrijwel allemaal op spam. Dat resulteert erin dat slecht 4,4 procent van alle e-mails wordt doorgegeven.
Aan de spambestrijding geven alle ISP’s flink wat geld uit. De hoeveelheid varieert al naar gelang de grootte van de ISP van 10.000 tot miljoenen euro’s.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee