Overslaan en naar de inhoud gaan

AMBER Alert heeft 2,5 miljoen aanmeldingen

Uit onderzoek dat de organisatie heeft gedaan, blijkt dat er een bereik van bijna 12 miljoen Nederlanders is. Die ontvingen het AMBER Alert via SMS, e-mail, Twitter, Facebook en hoorden erover op radio en zagen het op televisie. Ook worden foto's van vermiste kinderen op grote schermen langs de snelweg of in tankstations getoond.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Ongeveer drie keer per jaar wordt het hele AMBER Alert-systeem landelijk ingezet. Dat gebeurt als de politie vreest dat het leven van een vermist of ontvoerd kind direct gevaar loopt. "Bij vermissingen van kinderen is het belangrijk dat iedereen een oogje in het zeil houdt. Hoe meer mensen deelnemen, hoe groter de kans wordt dat het kind levend en wel wordt teruggevonden. We zijn dan ook heel blij dat 2,5 miljoen Nederlanders samen met ons de uitdaging aangaan om een kinderleven te redden'', reageert Frank Hoen, oprichter van AMBER Alert Nederland.

Twintig Alerts sinds oprichting

Sinds de oprichting zijn er twintig AMBER Alerts geweest. Volgens Irma Schijf van de politie hebben die allemaal uiteindelijk tot het terugvinden van de betrokken kinderen geleid. "Vaak op tijd maar in een aantal gevallen ook helaas niet'', vertelt ze. Ze wijst als voorbeelden naar de 12-jarige Milly Boele uit Dordrecht en de broertjes Ruben (9) en Julian (7) uit Zeist die niet meer op tijd konden worden gered.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in