Markt sociale netwerken voor bedrijven groeit flink
Traudt: "De voorwaarden die nu worden gesteld aan samenwerking zijn gedeeltelijk het gevolg van de toenemende invloed van consumenten op de ontwikkeling van IT. De leveranciers die nu de markt bepalen, hebben dat in een vroeg stadium onderkend. Maar er is voldoende ruimte voor verandering in de rangorde."
De top 3 producenten van dergelijke socialenetwerkplatformen bestaat uit IBM, Communispace en Telligent. Zij hebben samen een marktaandeel van 29 procent.
Volgens IDC is de zich sterk ontwikkelende markt voor socialenetwerkplatformen een van de drijvende krachten achter de ontwikkeling van de gehele markt voor samenwerkingstoepassingen. De ontwikkeling heeft een belangrijke invloed op aankoopbeslissingen bij bedrijven. De sociale technologie helpt een brug te slaan tussen de ervaringen die mensen hebben met IT in hun rol als consument en hun ervaringen met de traditionele zakelijke toepassingen in de werksfeer.
Dat bedrijven de noodzaak zien voor het dichten van die kloof, valt niet meer te ontkennen, zegt Traudt. "Sommige leveranciers rapporteren groeipercentages met 3 cijfers."
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee