Overslaan en naar de inhoud gaan

Markt sociale netwerken voor bedrijven groeit flink

De marktvorser concludeert dat de lastige economische situatie waarin bedrijven verkeren, geen belemmering vormt voor investeringen in nieuwe vormen van samenwerken en kennisdeling. Analist Erin Traudt verklaart de strategie van bedrijven uit het succes dat socialenetwerksites zoals Twitter en LinkedIn hebben in de privésituatie van werknemers, en het feit dat werknemers steeds meer geneigd zijn werk en privé te combineren.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Traudt: "De voorwaarden die nu worden gesteld aan samenwerking zijn gedeeltelijk het gevolg van de toenemende invloed van consumenten op de ontwikkeling van IT. De leveranciers die nu de markt bepalen, hebben dat in een vroeg stadium onderkend. Maar er is voldoende ruimte voor verandering in de rangorde."

De top 3 producenten van dergelijke socialenetwerkplatformen bestaat uit IBM, Communispace en Telligent. Zij hebben samen een marktaandeel van 29 procent.

Volgens IDC is de zich sterk ontwikkelende markt voor socialenetwerkplatformen een van de drijvende krachten achter de ontwikkeling van de gehele markt voor samenwerkingstoepassingen. De ontwikkeling heeft een belangrijke invloed op aankoopbeslissingen bij bedrijven. De sociale technologie helpt een brug te slaan tussen de ervaringen die mensen hebben met IT in hun rol als consument en hun ervaringen met de traditionele zakelijke toepassingen in de werksfeer.

Dat bedrijven de noodzaak zien voor het dichten van die kloof, valt niet meer te ontkennen, zegt Traudt. "Sommige leveranciers rapporteren groeipercentages met 3 cijfers."

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in