IPhone krijgt ook in Europa advertenties
Eerste campagnes in december
Naar verluidt behoren L'Oréal, Renault en Nestlé tot de eerste adverteerders in Europa. Hun campagnes starten in december. Met iAds kunnen app-ontwikkelaars advertentieposities inbouwen in hun applicaties die dan door de Apple-dienstverlening worden ingevuld. De applicatieontwikkelaars delen mee in de omzet.
Apple startte iAd in juni in de Verenigde Staten. Volgens een marketingmanager van soepfabrikant Campbell hebben de advertenties een tienmaal hogere doorklikratio dan reguliere banners. Bij de lancering van de dienstverlening in de VS zei Steve Jobs al voor 60 miljoen dollar aan toezeggingen in portefeuille te hebben. Van de 17 merken die zich toen presenteerden, hebben Chanel en Adidas zich overigens teruggetrokken volgens de Britse zakenkrant.
IDC gaat ervan uit dat de Amerikaanse mobiele advertenties Apple in 2010 105 miljoen dollar in het laatje brengen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee