Apple, Google en Amazon stoppen miljoenen in lobbyen
Zeker 5,47 miljoen dollar heeft Google uitgegeven aan lobby-actviteiten in de VS en is daarmee de grootste lobbyist onder de technische organisaties. Amazon gaf daar dit kwartaal 1,91 miljoen dollar aan uit en Apple houdt het bij een bescheiden 1,24 miljoen. Dat blijkt uit cijfers die zijn gedeponeerd bij het Senate Office of Public Records. Voor alle drie geldt dat hun investeringen in lobby-activiteiten zijn gestegen.
De tech-giganten steken zo veel geld in lobby-activiteiten omdat de Amerikaanse overheid steeds vaker wetgeving opstelt die verband houdt met digitalisering. Aan de andere kant begeven de technologische bedrijven zich steeds meer in zakelijke sectoren waar al veel gereguleerd is.
Maar niet alle technische bedrijven hebben hun lobby-inspanningen vergroot. Microsoft, Facebook en Blackberry besteden er zelfs minder aan dan een jaar eerder. Blackberry doet er zelfs voor het eerst helemaal niets meer aan.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee