Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple, Google en Amazon stoppen miljoenen in lobbyen

Zeker 5,47 miljoen dollar heeft Google uitgegeven aan lobby-actviteiten in de VS en is daarmee de grootste lobbyist onder de technische organisaties. Amazon gaf daar dit kwartaal 1,91 miljoen dollar aan uit en Apple houdt het bij een bescheiden 1,24 miljoen. Dat blijkt uit cijfers die zijn gedeponeerd bij het Senate Office of Public Records. Voor alle drie geldt dat hun investeringen in lobby-activiteiten zijn gestegen.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De tech-giganten steken zo veel geld in lobby-activiteiten omdat de Amerikaanse overheid steeds vaker wetgeving opstelt die verband houdt met digitalisering. Aan de andere kant begeven de technologische bedrijven zich steeds meer in zakelijke sectoren waar al veel gereguleerd is.

Maar niet alle technische bedrijven hebben hun lobby-inspanningen vergroot. Microsoft, Facebook en Blackberry besteden er zelfs minder aan dan een jaar eerder. Blackberry doet er zelfs voor het eerst helemaal niets meer aan.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in