Ben herleeft bij T-Mobile
Nieuwkomer Ben stond bekend om zijn originele reclamecampagnes, huisstijl en andere marketinguitingen. Deutsche Telekom wilde echter dat de Nederlandse dochter onder dezelfde naam ging opereren als zijn mobiele tak in Duitsland en andere landen.
Concurrent KPN hanteert voor uiteenlopende marktsegmenten al geruime tijd verschillende namen, zoals het mobiele merk Hi. T-Mobile denkt nu ook garen te kunnen spinnen bij merkendifferentiatie.
De directeur van T-Mobile Netherlands zei vanochtend op Business Nieuws Radio (BNR) dat Ben zich zal richten op mensen die tevreden zijn over hun huidige mobiele telefoon en geen langdurig contract willen. Alle aanbieders hanteren op dit moment nog contracttermijnen van een of twee jaar, al dan niet in combinatie met een gesubsidieerd toestel.
Het nieuwe Ben belooft dat klanten “goedkoper gaan bellen en sms’en.” Aan de andere kant wil het bedrijf geen prijsvechter zijn, aldus de directeur. Het bedrijf introduceert drie abonnementsvormen: Ben Soms, Regelmatig en Vaak. Bijvoorbeeld met Ben Soms kan de abonnee 100 minuten bellen, 100 sms’jes versturen of een willekeurige combinatie daarvan voor 5,95 euro per maand. Het duurste abonnement biedt vijf keer zoveel voor 22,95 euro. Desgewenst zijn aanvullende sms- en internetbundels verkrijgbaar.
De dekking van het Ben-netwerk liet indertijd te wensen over. Volgens de directeur behoort het gsm-netwerk van T-Mobile, waar ook het nieuwe ben gebruik van maakt, inmiddels "tot de betere" in ons land.
De website van Ben is inmiddels weer in de lucht. Gebruikers kunnen hun abonnement vanaf 3 maart op een persoonlijke pagina op de website beheren.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee