Cisco reorganiseert

Geografisch gezien worden de activiteiten georganiseed in drie gebieden: Amerika, inclusief Canada en Latijns Amerika, Europa, het Midden Oosten en Afrika, en Azië, Groot-China, Japan en de landen aan de Stille Oceaan.
Cisco Services wordt afgestemd op de belangrijkste klantsegmenten, namelijk grote ondernemingen, de publieke sector, het midden- en kleinbedrijf en Service Providers. Cisco Engineering wordt functioneel gereorganiseerd, met de nadruk op technologische innovatie, accountability en afstemming op de hoofdgebieden.
“Cisco heeft al eerder belangrijke veranderingen doorgevoerd en nu beginnen we de volgende fase in de evolutie van ons bedrijf”, zegt John Chambers, chairman en CEO. “De markt vraagt om meer eenvoud en dat is waarom het netwerk steeds belangrijker wordt”, aldus de directeur. De meeste van deze veranderingen zullen de komende drie maanden plaatsvinden. De nieuwe verkooporganisatie zal al gereed zijn voor de start van het boekjaar 2012 op 31 juli aanstaande.
Minder bureaucratie
De wijziging lijkt vooral bedoeld om de aansturing binnen Cisco minder bureaucratisch te maken. In de loop der tijd waren er 47 geïnstitutionaliseerde overleggroepen ontstaan die aan 12, later 9 raden rapporteerden, meldt de Wall Street Journal. Die uitgebreide overleg- en verantwoordingsstructuur kostte het management veel tijd en maakte slagvaardig opereren onmogelijk. Het aantal raden wordt daarom nu teruggebracht tot 3. Hoeveel oveleggroepen blijven bestaan, is onbekend.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee