Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook koopt reclameonderdeel van Microsoft

Met de overname wil Facebook zijn positie op het gebied van online-advertenties versterken. Marktleider Google is op dat terrein de voornaamste concurrent. De software van Atlas helpt bedrijven de juiste websites te selecteren voor hun advertenties, en biedt ook inzicht in de effectiviteit ervan.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Atlas is een product dat ontwikkeld is door aQuantive. Microsoft nam dat bedrijf in 2007 voor 6,3 miljard dollar over, in de hoop Google het vuur na aan de schenen te kunnen leggen. Het avontuur mislukte echter en Microsoft moest vorig jaar het overgrote deel van de aankoopsom afboeken.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in