Meer abonnees, minder prepaid bij T-Mobile Nederland
Meer abonnees
Het aantal klanten steeg vergeleken bij het eerste kwartaal van 2011 met 3 procent. T-Mobile heeft nu 4,9 miljoen klanten. Daarbij treed een verschuiving op naar abonnementhouders. Het aantal 'postpaid'-klanten, zoals T-Mobile dat noemt, steeg 7 procent, het aantal prepaidklanten daalde 3 procent.
Het bedrijfsresultaat (EBITDA, dat wil zeggen voor aftrek van rentebetalingen, afschrijvingen en belasting) kwam uit op 115 miljoen euro. Dat was 40 procent hoger dan vorig jaar, toen T-Mobile Nederland geld uittrok om op termijn kosten te besparen. Die maatregelen tonen nu hun effect, laat T-Mobile in het persbericht weten.
Moederbedrijf tevreden over eerste kwartaal
Met die 115 miljoen leverde T-Mobile Nederland een positieve bijdrage aan het resultaat van moederbedrijf Deutsche Telekom. Dat realiseerde een bedrijfsresultaat van 4,5 miljard euro, nagenoeg onveranderd met het eerste kwartaal van 2011. Deutsche Telekom zag de omzet licht dalen, met 1,1 procent tot 14,4 miljard euro, maar is daar niet ontevreden over. De nettowinst halveerde tot 238 miljoen euro; dat was vooral te wijten aan het feit dat in dit kwartaal op concernniveau voorzieningen voor reorganisatie zijn genomen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee