Microsoft: Office 365 niet immuun voor uitval
Volgens King heeft Microsoft veel geleerd van de groeistuipen van BPOS. Bovendien is Office 365 met de nieuwste technologie van de grond af aan opnieuw opgebouwd om de combinatie van gebruik in de cloud, in huis en in een gehoste omgeving mogelijk te maken.
Boeteclausule houdt Microsoft scherp
De service level agreement die Microsoft klanten van Office 365 aanbiedt, bevat een boeteclausule voor als de 99,9 procent beschikbaarheid niet wordt gerealiseerd. Tussen de 99 en de 99,9 procent krijgen klanten een kwart van hun maandelijkse rekening teruggestort, als het minder wordt dan 99 procent de helft, en als het minder is dan 95 procent het hele bedrag. Dat compenseert veelal niet de volledige schade die bedrijven oplopen wanneer hun computers uitvallen. Maar voor Microsoft is de dreigende omzetderving wel een krachtige impuls om zijn SLA waar te maken.
Theoretisch is Microsoft overigens best in staat 100 procent beschikbaarheid te realiseren, zei King. Maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. En uit marktonderzoek trok Microsoft de conclusie dat er geen klanten zijn die dat ervoor over hebben, aldus King.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee