Overslaan en naar de inhoud gaan

Ombudsman: Autoriteit Persoonsgegevens doet te lang over antwoord

Als mensen klagen over de dienstverlening van de Autoriteit Persoonsgegevens duurt het te lang voor ze antwoord krijgen van de privacytoezichthouder. Dat concludeert een andere waakhond, de Nationale ombudsman. De Autoriteit Persoonsgegevens erkent het probleem en zegt aan een oplossing te werken.
Autoriteit Persoonsgegevens
© Shutterstock.com
Shutterstock.com

Volgens de ombudsman kampt de Autoriteit Persoonsgegevens met achterstanden en lange wachttijden. "Burgers die in augustus 2021 hun ongenoegen uitten over de dienstverlening van de AP, wachtten in 2022 nog steeds op de behandeling van hun klacht. Dit is zorgelijk. Terecht nemen burgers hierover contact op met de Nationale ombudsman."

 

In december klaagde de ombudsman ook al over de Autoriteit. In een reactie in mei liet de privacywaakhond weten maatregelen te nemen om klagers beter op de hoogte te houden. De ombudsman zegt nu dat die voornemens "nog in groot contrast staan met de praktijk".

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in