Overslaan en naar de inhoud gaan

TomTom gaat Google achterna

TomTom Places koppelt de locatie van bedrijven aan de locatie van de gebruiker. Zo kan een gebruiker zoeken op een bedrijfsnaam, maar ook op een type bedrijf, product of dienst in de buurt, zoals ‘supermarkt’, ‘pinautomaat’ of ‘brood’. De informatie over de bedrijfslocaties is afkomstig van het internet, bestaande TomTom-gegevens en van de lokale Gouden Gids.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Bedrijven kunnen tegen betaling zorgen dat ze hoog in de lijst met zoekresultaten komen. Zo boort het navigatiebedrijf een nieuwe inkomstenbron aan.

TomTom komt met de zoekservice voor de smartphone, genaamd Places, nog meer in het vaarwater van internetgigant Google. "Een belangrijk verschil met Google is dat wij meer lokaal zijn gericht. Je kunt gemakkelijker zoeken in de eigen taal", zei Luciën Groenhuijzen, directeur van TomTom Places, in een toelichting.

De applicatie voor de iPhone komt deze zomer op de markt, de Android-applicatie volgt na de zomer. TomTom Places kan ook op bestaande navigatiesystemen worden gedownload. In eerste instantie is de dienst beschikbaar in Nederland, België, Duitsland, Denemarken en Portugal. Mensen kunnen in de Engelse taal en in het Nederlands, Duits, Frans, Portugees en Deens zoeken.

Eind 2009 nam TomTom de digitale bedrijvengids iLocal over. Hiermee kreeg het kennis in huis om het internet te doorzoeken op relevante gegevens.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in