TomTom gaat Google achterna
Bedrijven kunnen tegen betaling zorgen dat ze hoog in de lijst met zoekresultaten komen. Zo boort het navigatiebedrijf een nieuwe inkomstenbron aan.
TomTom komt met de zoekservice voor de smartphone, genaamd Places, nog meer in het vaarwater van internetgigant Google. "Een belangrijk verschil met Google is dat wij meer lokaal zijn gericht. Je kunt gemakkelijker zoeken in de eigen taal", zei Luciën Groenhuijzen, directeur van TomTom Places, in een toelichting.
De applicatie voor de iPhone komt deze zomer op de markt, de Android-applicatie volgt na de zomer. TomTom Places kan ook op bestaande navigatiesystemen worden gedownload. In eerste instantie is de dienst beschikbaar in Nederland, België, Duitsland, Denemarken en Portugal. Mensen kunnen in de Engelse taal en in het Nederlands, Duits, Frans, Portugees en Deens zoeken.
Eind 2009 nam TomTom de digitale bedrijvengids iLocal over. Hiermee kreeg het kennis in huis om het internet te doorzoeken op relevante gegevens.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee