TomTom verwacht veel van nieuwe producten
TomTom denkt daarbij vooral aan sporthorloges en een nieuwe lijn navigatiekastje. Het bedrijf had in het derde kwartaal nog altijd te maken met een dalende vraag naar navigatieproducten. De Europese markt als geheel kromp volgens het bedrijf met 15 procent te opzichte van de vergelijkbare periode vorig jaar, die in de Verenigde Staten zelfs met 28 procent. De lage autoverkoop drukte bovendien de vraag naar inbouwsystemen, zei topman Harold Goddijn.
Wel wint TomTom volgens hem terrein als toeleverancier van autofabrikanten.
TomTom heeft vanwege de goede vooruitzichten voor het vierde kwartaal zijn winstverwachting voor dit jaar verhoogd. De navigatiedienstverlener gaat nu uit van een winst per aandeel, exclusief een aantal eenmalige posten, rond de 0,25 euro, tegen 0,20 euro in een eerdere prognose. De omzet komt uit aan de bovenkant van de eerder afgegeven bandbreedte van 900 tot 950 miljoen euro.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee