Vtel telecom en PharmaPartners slaan handen ineen
Goede bereikbaarheid is essentieel
Volgens de meest actuele richtlijn van de Landelijke Huisartsenvereniging (LHV) moet een huisartspraktijk 6 uur per dag bereikbaar zijn. Een patiënt moet altijd te woord worden gestaan door een ‘medisch kundig persoon’ en in geval van spoed moet de beller binnen 30 seconden een medewerker aan de telefoon hebben. En dat terwijl het aantal telefoontjes op de praktijk en bij de huisartsenpost alleen maar toeneemt.
Vergaande integratie
Door de integratie van Medicom en telefonie zou een betere afhandeling van in- en uitgaand belverkeer mogelijk worden. Het medisch dossier van de beller wordt automatisch geopend en de medewerker van de huisartspraktijk kan de patiënt direct vanuit het dossier bellen. Daarnaast gebeurt de triage geautomatiseerd door middel van Voice Response: de beller geeft via een geautomatiseerd systeem aan wat de aard en urgentie van de klacht is, waardoor het telefoontje direct naar de juiste hulpverlener kan worden geleid, die bij aanvang van het gesprek al de nodige achtergrondinformatie heeft. Bovendien kan de huisartspraktijk na toestemming van de patiënt de telefoongesprekken opnemen en aan het patiëntendossier toevoegen.
Huisartsinformatiesysteem
Medicom is het huisartsinformatiesysteem (HIS) van PharmaPartners (onderdeel van Total Specific Solutions) en wordt toegepast in circa 250 multidisciplinaire samenwerkingsverbanden met zo'n 1050 apotheken, 2200 huisartsen en 76 gezondheidscentra. Samen verlenen zij zorg aan ongeveer 8,5 miljoen Nederlanders.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee