Klanttevredenheid IT naar record
- Loyens & Loeff (advocatuur)
- Accenture (IT)
- Atos Consulting (IT)
- Berenschot Informatiemanagement (IT)
- Mercuri Urval (HR)
- GITP (Management & Organisatie)
- CGI (IT)
- CMS Derks Star Busmann (advocatuur)
- Capgemini (IT)
- GITP (HR)
In 2004 en 2005 haalde nog geen enkel IT-bedrijf de Top 10 in het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van Incompany. Het beste IT-bedrijf stond in 2004 op plaats 35. Maar inmiddels is IT is uitgegroeid tot de door klanten meest gewaardeerde branche.
Vooral advies valt in de smaak
Incompany bevroeg voor de 10e editie van zijn onderzoek 3354 beslissers. Accenture, Atos Consulting en Berenschot Informatiemanagement scoren in 2013 boven een zevenenhalf, terwijl ze het afgelopen decennium nog nooit een zeven scoorden. Wat wel opvalt is dat de hoogst scorende IT-bedrijven hoofdzakelijk actief zijn met advies. Partijen die het meer van delivery moeten hebben belandden over het algemeen wat lager op de ranglijst.
Overigens lijkt het er op dat ook de andere dienstverleners - wellicht onder invloed van de kwakkelende economie - een tikkeltje harder zijn gaan lopen voor hun klanten. Want de onder IT-bedrijven gesignaleerde progressie is, zij het in mindere mate, ook waarneembaar in andere sectoren. Het aantal bedrijven dat een zeven plus scoort in het onderzoek, steeg van zestien procent in 2004 naar vijftig procent in 2013. Dit effect werd grotendeels veroorzaakt doordat enkele achterblijvende sectoren beter ging presteren. In 2004 waren heel weinig automatiseerders, banken, verzekeraars en HR-dienstverleners in staat hun klanten te bieden waar deze om vroegen. In die jaren presteerden met name advocaten, accountants en managementconsultants beter. Nu is die ongelijkheid verdwenen, constateert hoofdredacteur René Gerhardus van Incompany.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee