Steeds meer overheden aan de slag met live-chat
Uit het onderzoek wordt ook duidelijk dat 90 procent van de overheidsorganisaties die live-chat inzetten zeer tevreden is. Er werd ook gevraagd naar toekomstplannen op gebied van live-chat. Daaruit wordt duidelijk dat de coronacrisis weinig invloed heeft op de versnelde invoering van live-chat.
Meer organisaties overwegen live-chat
Uit de onderzoeksresultaten werd verder duidelijk dat 78 procent van de grotere gemeenten live-chat in 2021 wil gaan inzetten. 44 procent ziet het als een alternatief voor Whatsapp. Zo'n 76 procent van de webcare-medewerkers geeft aan positief te zijn over het beantwoorden van live-chatberichten.
Ook werd duidelijk dat 30 procent van de respondenten 'onwennigheid' bij medewerkers noemt als reden om geen live-chat in te zetten. Een kwart van de ondervraagden ziet onvoldoende meerwaarde voor de invoering van live-chat.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee