Overslaan en naar de inhoud gaan

Aantal tv-aansluitingen daalt weer

Digitale tv is inmiddels gegroeid naar een aandeel van 90 procent van de Nederlandse tv-markt. De groei van het aantal aansluitingen op digitale tv bleef ook vrij beperkt, aldus het kwartaalrapport: slechts 0,2 procent. Het aantal aansluitingen op analoge tv daalde in het tweede kwartaal met 2,5 procent.
televisie

Dat leidde tot een netto daling met 3000 tv-aansluitingen in het tweede kwartaal van 2016, naar 7,8 miljoen. Een belangrijke oorzaak is de verzadiging van de tv-markt in combinatie met de opkomst van online/OTT-video. Bijna alle Nederlandse huishoudens hebben al een tv-aansluiting. Steeds minder huishoudens nemen een extra aansluiting voor een tweede tv.

KPN heeft opnieuw terrein gewonnen op de Nederlandse tv-markt ten koste van kabelaanbieder Ziggo. De operator zag zijn marktaandeel groeien met 0,3 procentpunten gedurende het tweede kwartaal en eindigde juni 2016 met 29,6 procent van alle tv-aansluitingen. Ziggo verloor 0,3 procentpunt, om het kwartaal te eindigen met een marktaandeel van 51,4 procent.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in