ACM beboet 5 webwinkels
Een consument die een bestelling bij een webwinkel op tijd annuleert, heeft recht op volledige terugbetaling van alle kosten die zijn gemaakt om de bestelling geleverd te krijgen. Dit betekent dat ook de bezorg- en andere bijkomende kosten moeten worden terugbetaald. Webwinkels moeten consumenten op hun website duidelijk informeren over die regels, aldus ACM. "Het opnemen van deze informatie onder een link als ‘klantenservice’, ‘veel gestelde vragen’ of ‘algemene voorwaarden’ is niet voldoende."
Een klant van een webwinkel heeft veertien dagen bedenktijd vanaf de dag van ontvangst van het bestelde product. Vanaf het moment van annulering moet de aankoop binnen twee weken worden teruggestuurd. De webwinkel moet het bedrag vervolgens binnen veertien dagen na het bericht van de annulering terugbetalen.
CoolCat liet in een reactie weten de boete te betreuren. Het bedrijf benadrukte dat het zijn werkwijze heeft verbeterd, waardoor alle regels nu worden nageleefd.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee