ACM treedt op tegen telemarketing
De bezwaren die de toezichthouder had tegen de wervingspraktijken, gingen vooral over de manier waarop de bedrijven de nieuwe regels voor schriftelijke instemming bij telemarketing toepasten. Die regels zijn er gekomen om consumenten die worden gebeld voor bijvoorbeeld een telecom- of energiecontract, bedenktijd te geven. De overeenkomst is pas afgesloten als hij er schriftelijk mee heeft ingestemd.
Bescherming
"De wet beschermt consumenten tegen het ongewenst telefonisch afsluiten van langdurige contracten. De consument krijgt nu extra tijd om na te denken over het aanbod. Wij zagen dat de bedrijven vooral bij een digitale bevestiging van het aanbod de regels niet goed toepasten. Dat de wervingspraktijk van deze bedrijven is aangepast, is winst voor consumenten", zegt ACM-bestuurder Anita Vegter.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee