Answers.com dingt naar leiderschap in Q&A-ondersteuning
De aankoop past in de nieuwe strategie die Answers.com een paar jaar geleden inzette. Deze houdt in dat de site behalve een zelfstandig vraag-en-antwoord-platform vooral ook toeleverancier wil zijn van een geautomatiseerde vraag-en-antwoord-functie op sites van derden. In die opzet lijkt het aardig te slagen. De huidige klantenlijst vermeldt omstreeks de helft van de Fortune top 100, 50 grote internetwinkels, 5 van de 10 grootste Amerikaanse banken en een hele reeks van Amerikaanse overheidsdiensten. Voor deze klantenkring werden inmiddels meer dan 100 miljoen klantervaringen geregistreerd.
Klantgedrag voorspellen
Answers.com zegt door inpassing van de ForeSee-technologie nu de complete klant-levenscyclus te kunnen monitoren en ondersteunen, vanaf optimalisatie van de acquisitie, via vraagbeantwoording en analyse van de klantervaring, tot het voorspellen van toekomstig gedrag van de klant. ForeSee zou met name in de laatste stap een belangrijke toevoeging opleveren.
In zijn ijver om te domineren op het terrein van klantervaringsmanagement nam Answers.com ook eerder al diverse bedrijven over, waar onder ResellerRatings en Easy2. Geld voor deze overnames wordt met graagte gefourneerd door venture capital-bedrijven als Summit Partners, TA Associates en AFCV, aangevuld met leningen bij SunTrust Robinson Humphrey en Silicon Valley Bank.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee