Overslaan en naar de inhoud gaan

Klachten over einde papieren treinkaartje

Bij het OV Loket, de ombudsman voor beter openbaar vervoer, kwamen afgelopen weken 100 klachten hierover binnen, een kwart van het totale aantal.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Tijdens reis opnieuw in- en uitchecken

Zo komen mensen met een Voordeelurenkaart in een 'onmogelijke positie' als zij tijdens één treinrit deels binnen en deels buiten de spits reizen. "Zij moeten voortaan tijdens hun reis uit- en weer inchecken. Vroeger kochten ze twee treinkaartjes: één met korting voor buiten de spits en één zonder korting", aldus OV Loket, dat hoopt op een 'charmantere oplossing' van de NS. "Dit past niet in een geautomatiseerd systeem, dat in staat zou moeten zijn om precies te bepalen welke trajecten een reiziger in en buiten de spits heeft afgelegd."

Ook klagen treinreizigers dat bij veel automaten nu al geen papieren kaartjes meer gekocht kunnen worden. Vaak is onduidelijk waar dat nog wel kan. Vanaf volgende week kan reizen met de trein alleen nog met de ov-chipkaart.

OV Loket geeft de klachten door aan de NS.



Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in