Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe strategie Docdata werpt vruchten af

De omzet van Docdata steeg met 18 procent tot 70,2 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat daalde van 4,6 tot 3,7 miljoen euro.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Deze daling is voor het grootste deel veroorzaakt door extra kosten gerelateerd aan de implementatie van de nieuwe strategie. Docdata was tot voor kort vooral bekend als producent van cd's en dvd's, maar richt zich steeds meer op dienstverlening aan internetwinkels zoals Bol.com.Het internetonderdeel van Docdata zal zich in de eerste helft van 2008 concentreren op het verankeren van de verschillende overnames die het bedrijf deed. "Autonome winstgevende groei is hierbij de belangrijkste doelstelling", aldus het bedrijf.Bij de divisie Industrial Automation Integrators (IAI), die zich bezighoudt met innovatieve producten zoals lasertechnieken voor echtheidskenmerken in paspoorten, bleef de omzet in 2007 vrijwel gelijk aan die van 2006. Enkele orders konden niet binnen het jaar worden afgeleverd, onder meer vanwege politieke ontwikkelingen in de Oekraïne.Docdata wil via de divisie IAI toetreden tot de nieuwe markt van zonne-energie. Hiervoor moeten extra kosten worden gemaakt. Het bedrijf verwacht dat de winstgevendheid door deze extra kosten niet onder druk zal komen te staan. Het bedrijf stelt een dividend voor van 0,25 euro per aandeel.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in