Nieuwe strategie Docdata werpt vruchten af
Deze daling is voor het grootste deel veroorzaakt door extra kosten gerelateerd aan de implementatie van de nieuwe strategie. Docdata was tot voor kort vooral bekend als producent van cd's en dvd's, maar richt zich steeds meer op dienstverlening aan internetwinkels zoals Bol.com.Het internetonderdeel van Docdata zal zich in de eerste helft van 2008 concentreren op het verankeren van de verschillende overnames die het bedrijf deed. "Autonome winstgevende groei is hierbij de belangrijkste doelstelling", aldus het bedrijf.Bij de divisie Industrial Automation Integrators (IAI), die zich bezighoudt met innovatieve producten zoals lasertechnieken voor echtheidskenmerken in paspoorten, bleef de omzet in 2007 vrijwel gelijk aan die van 2006. Enkele orders konden niet binnen het jaar worden afgeleverd, onder meer vanwege politieke ontwikkelingen in de Oekraïne.Docdata wil via de divisie IAI toetreden tot de nieuwe markt van zonne-energie. Hiervoor moeten extra kosten worden gemaakt. Het bedrijf verwacht dat de winstgevendheid door deze extra kosten niet onder druk zal komen te staan. Het bedrijf stelt een dividend voor van 0,25 euro per aandeel.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee