TNT Post wil zich omdopen in PostNL

Aanpassing huisstijl kost drie jaar
Een zogenoemde rebranding van TNT Express zou ook veel duurder zijn geweest, alhoewel de naamswijziging in Nederland ook een lieve duit kost. “We moeten 20.000 brievenbussen aanpassen, 40.000 uniformen en zo'n 2500 vestigingen'', aldus een woordvoerder. Dat moet in de komende drie jaar gaan gebeuren.
In het buitenland blijft de naam TNT Post nog wel even bestaan. Nederlandse dochters zoals Cendris en Netwerk VSP blijven onder hun eigen naam actief.
Door online-aankopen veel vraag naar pakketbezorging
De focus van PostNL zal in Nederland en de eerder genoemde landen op drie markten liggen: post, pakketten en e-commerce, alles onder de naam PostNL. De focus is volgens het bedrijf makkelijk te verklaren; consumenten bestellen steeds meer online, waardoor veel vraag is naar pakketbezorging.
Post is de schakel van de bedrijven naar de consument middels direct marketing of huis-aan-huisreclame. Bij de e-commerce-activiteiten beweegt het postbedrijf zich steeds meer richting de detailhandel door bijvoorbeeld kant-en-klare webwinkels te bieden.
Van PTT naar KPN naar TPG naar TNT Post
Het is niet voor het eerst dat de naam van Tante Pos verandert. Van oudsher bracht een postbode van de PTT de post rond. Na de verzelfstandiging kwam KPN (Koninklijke PTT Nederland) voortaan de post brengen. Na de overname van het Australische expresbedrijf TNT en de opsplitsing van telecom en post werd het TPG (TNT Post Groep). Die naam hield het bedrijf tot 2006 toen TNT Post werd geboren.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee