Amerikaan wacht acht jaar op patent voor cloud
Wel is het zo dat de patentaanvraag is gebaseerd op ruim 50 eerder verleende patenten. De relatie daarmee moest volledig worden onderzocht. Dit verklaart deels de lange tijd die het patentoffice nodig had.
Het nu verleende patent gaat over een techniek waarmee het mogelijk is om een aantal thin clients te koppelen aan een gedistribueerde, op video gebaseerde gaming-omgeving. Dat betekent in gewone taal dat een game wordt gedraaid op een aantal computers in een cloud-omgeving. De thin clients kunnen zowel draadloos (smart phones, PDA's) als bedraad (gaming console) zijn.
Perlman heeft zijn patentaanvraag ruim opgezet. Zo wordt niet alleen gesproken over het gebruik van de IEEE 802.11x standaard (in het frequentiegebied van 2,4 GHz), maar ook over de nog niet echt in gebruik zijnde 5 GHz-band.
afbeelding: fragment uit patentaanvraag
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee