Overslaan en naar de inhoud gaan

High potentials adviseren Vodafone over schaarste

Op het jaarlijkse evenement - een initiatief van het Grote Bedrijven Netwerk en MVO Nederland - formuleren de 150 jonge talenten in teamverband een antwoord op de vraag hoe maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) kan bijdragen aan de oplossing van schaarste. Dit is door de aanhoudende toename van de wereldbevolking en opkomende markten een aanhoudend dilemma.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Eerste telecombedrijf met duurzaamheidslabel

Vodafone is een van de vijf grote bedrijven die deelneemt aan het evenement. Vorig jaar lanceerde het als eerste telecombedrijf in Nederland een duurzaamheidslabel voor mobiele telefoons. Hiermee wil Vodafone onder andere de schaarste van mineralen onder de aandacht brengen die worden verwerkt in mobiele telefoons. “De introductie van de eco-score is een belangrijke stap in maatschappelijk verantwoord ondernemen in de telecomindustrie. Doordat de mobiele telefoon een alledaags en vooral heel persoonlijk item is geworden, maken we duurzaamheid heel tastbaar. De consument wordt hierdoor direct aangesproken op zijn eigen verantwoordelijkheid”, zegt Martin de Jong, duurzaamheidsmanager bij Vodafone Nederland.

Ombuigen naar business kans

De high potentials waar Vodafone een beroep op doet zijn tussen de 25 en 35 jaar en werkzaam bij grote bedrijven of de overheid. “Deze veelbelovende managers van de toekomst ervaren zo dat maatschappelijk verantwoord ondernemen een onmisbaar aspect is bij het leiden van een onderneming. Ze kijken niet alleen hoe dit een bijdrage kan leveren aan de oplossing van schaarste, maar ook hoe dit vraagstuk omgebogen kan worden tot een business kans”, zegt Sigrid Hettinga, hoofd Sector- en Accountmanagement van MVO Nederland.

Naast Vodafone leverden ook Douwe Egberts, FrieslandCampina, USG People en Alliander cases over schaarstethema’s aan.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in