High potentials adviseren Vodafone over schaarste

Eerste telecombedrijf met duurzaamheidslabel
Vodafone is een van de vijf grote bedrijven die deelneemt aan het evenement. Vorig jaar lanceerde het als eerste telecombedrijf in Nederland een duurzaamheidslabel voor mobiele telefoons. Hiermee wil Vodafone onder andere de schaarste van mineralen onder de aandacht brengen die worden verwerkt in mobiele telefoons. “De introductie van de eco-score is een belangrijke stap in maatschappelijk verantwoord ondernemen in de telecomindustrie. Doordat de mobiele telefoon een alledaags en vooral heel persoonlijk item is geworden, maken we duurzaamheid heel tastbaar. De consument wordt hierdoor direct aangesproken op zijn eigen verantwoordelijkheid”, zegt Martin de Jong, duurzaamheidsmanager bij Vodafone Nederland.
Ombuigen naar business kans
De high potentials waar Vodafone een beroep op doet zijn tussen de 25 en 35 jaar en werkzaam bij grote bedrijven of de overheid. “Deze veelbelovende managers van de toekomst ervaren zo dat maatschappelijk verantwoord ondernemen een onmisbaar aspect is bij het leiden van een onderneming. Ze kijken niet alleen hoe dit een bijdrage kan leveren aan de oplossing van schaarste, maar ook hoe dit vraagstuk omgebogen kan worden tot een business kans”, zegt Sigrid Hettinga, hoofd Sector- en Accountmanagement van MVO Nederland.
Naast Vodafone leverden ook Douwe Egberts, FrieslandCampina, USG People en Alliander cases over schaarstethema’s aan.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee