Microsoft geeft DirectX grote beurt
In de blogsectie van Microsofts Software Developer Network-website is een aankondiging verschenen dat op 20 maart aanstaande nieuws te verwachten is over DirectX 12. En op Twitter heeft Microsoft een account aangemaakt voor DirectX12.
Wat er precies geannonceerd zal worden, is nog onduidelijk. Maar behalve het feit dat DirectX promoveert van versie 11 naar versie 12, geeft ook de beschrijving van de bijdrage van Windows-graphics development manager Anuj Gosalia aan de Games Developers Conference van 17 tot 21 maart in San Francisco voedsel aan de gedachte, dat het meer dan wat bijschaven wordt:
Betere prestaties, meer platforms
"Bijna 20 jaar was DirectX het platform dat spelletjesontwikkelaars gebruikten voor het ontwikkelen van de snelste, visueel meest imponerende computerspelletjes op deze planeet. Maar jullie hebben ons gevraagd meer te doen. Jullie vroegen ons om jullie nog dichter bij het metaal te brengen, en dat op een ongekend assortiment aan hardware. Jullie vroegen ons om betere tools zodat jullie het allerlaatste druppeltje performance uit jullie pc, tablet, telefoon en game console kunnen persen."
Hoe Microsoft dat gaat doen is nog even afwachten. En of dat pas kan op Windows 9 - want nieuwe DirectX-versies zijn in de regel gekoppeld aan nieuwe varianten van Windows - of ook al op eerdere Windows-versies, blijft ook giswerk. Maar met zo'n introductie zal Gosalia wel ergens mee moten komen dat de gewekte verwachtingen bevredigt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee