Oracle reikt gebruikers de hand

Klanten fanatiekelingen maken
Daarnaast wil Hurd de banden met de Oracle gebruikersgroepen aanhalen. “Ik beschouw de gebruikersgroepen als een verlengstuk van Oracle. We willen input van jullie ontvangen en daar zullen we energie in steken. Oracle wil zijn klanten ‘enthousiast en blij’ maken, zodat ze ‘fanatiekelingen’ worden en gaan helpen producten te verkopen", zei Hurd.
Veranderingen al zichtbaar
Margaret Wright, voorzitter van de Oracle Applications User Group (OAUG) in de VS, is ervan overtuigd dat Hurd oprecht is in zijn voornemens. Ze stelt vast dat positieve veranderingen al gaande zijn. Zo waren op de Collaborate conferentie een aantal Oracle productmanagers niet alleen aanwezig maar zeker ook beschikbaar voor vragen en klachten van klanten. Er was tevens een gelegenheid om nieuwe features aan te vragen. Dat is volgens Wright een direct gevolg van gesprekken tussen Oracle en de gebruikersgroepen. Wright noemt meer gespecialiseerde verkopers een goede zaak, omdat klanten dan meer krijgen dan ‘alleen een naam en een prijs’.
Licenties zijn nog wel moeilijk
Als Oracle werkelijk zijn klanten tegemoet wil komen, is het ook zaak iets aan het ingewikkelde licentiebeleid en de agressieve handhavingspraktijk op dit punt te doen. Onredelijke complianceclaims willen klanten nog wel eens in het verkeerde keelgat schieten.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee