Software AG komt met platform voor sterkere digitalisering
In het platform heeft het bedrijf een groot aantal producten geïntegreerd die het door acquisities heeft verkregen, zoals ARIS, Alfabet, webMethods en Apama. Het platform ligt als een laag over de bestaande systemen heen.
Samenwerking
Doel van het DBP is de systemen die een organisatie al heeft zo veel mogelijk te benutten en samen te laten werken. “Wij bieden hiervoor de connectoren en api’s zodat het allemaal goed met elkaar verbonden kan worden. Dan kun je in de data die in al die systemen staan en die via analytics ontstaan gebruiken voor nieuwe toepassingen. Dat geldt dus ook voor legacysystemen. Daarin bevinden zich data die van groot belang zijn voor organisaties. Die systemen kun je niet integreren met nieuwe – je moet er als het ware de gegevens uit zuigen en in-memory gebruiken als referentiedata”, zegt John Bates, hoofd marketing en strategie van Sofware AG.
Zo kunnen organisaties gegevens die het IoT oplevert, analyseren en gebruiken voor realtime-beslissingen, redeneert hij. “Doordat ontwikkelingen als IoT en digitalisering sterk doorzetten krijg je disruptie en dan moet je er wel voor zorgen dat jij de verstoorder bent met nieuwe business.”
Nieuwe aanpak
Software AG heeft een nieuw team aangesteld dat zich richt op dit Digital Business Platform. Tevens zoekt het bedrijf partners voor het nieuwe concept. “We komen niet meer alleen bij de IT-afdeling binnen maar ook bij HR,en marketing. Dat betekent dat je boodschap ook meer business centric moet zijn. Tegelijkertijd raken de CIO’s ook meer georiënteerd op de business dus daar kunnen we ook mee samenwerken om de business te bereiken.”
Software AG kondigde tevens aan dat het zijn gehele cloud-portfolio onderbrengt in de cloud van Amazon Web Services. Een deel van de cloud-producten – die voor portfoliomanagement en die voor procesmodellering en –analyse draait al bij Amazon. De rest volgt later dit jaar.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee