Veel programmeerfouten in nieuwe games
Eén van de voorbeelden van games vol fouten is Assassins Creed. De spelers daarvan kampten met personages die plotseling geheel of voor de helft in de grond zakten, wegvallende gezichten, personages die niet meer voor of achteruit kunnen, en noem maar op. Ook bijvoorbeeld Microsofts Halo: The Master Chief Collection en Sony's DriveClub werkten bij publicatie niet naar behoren. De website van de NOS laat een aantal voorbeelden zien van de fouten.
Oplossing kost tijd en moeite
Uiteindelijk worden de problemen in de regel wel opgelost, al kost dat wel wat moeite. Ubisoft heeft al drie updates moeten uitbrengen van zijn nieuwste episode van Assassins Creed, Sony deed er anderhalve maand over om de problemen in zijn game op te lossen.
De spelletjesuitgevers zijn daarmee enigszins op het niveau beland waar Windows vroeger zat; in het verleden was daar het devies: niet installeren totdat anderen de kinderziektes hebben gesignaleerd. Microsoft heeft wat dat betreft bijgeleerd. De uitgevers van games zullen kennelijk nog enkele slagen in hun productieplanning en kwaliteitscontrole moeten maken, nu de games steeds complexer worden.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee