Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekalgoritme Google flink op de schop

De wijziging is de eerste die Google aanbrengt aan de kern van de zoekmachine sinds de introductie van 'Caffeine' in 2010. Tot nog toe lag het accent van het algoritme altijd op het geven van een waardering (ranking) aan zoekresultaten. Bij Hummingbird ligt het accent meer op indexeren.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Google bracht de wijzigingen overigens al in alle stilte aan twee maanden geleden, maar kwam er vandaag mee naar buiten. Hummingbird moet het verwerken van complexe zoekopdrachten eenvoudiger maken, zei Amit Singhal, de hoofdverantwoordelijke voor Search bij Google. Zo is de zoekmachine nu beter geschikt voor het uitvoeren van vergelijkingen en omzettingen van meeteenheden. Het mechanisme kan ook beter anticiperen op wat de gebruiker eigenlijk wil weten. Bij de zoekopdracht compare coconut oil and olive oil, gaf Sighal als voorbeeld, geeft de zoekmachine informatie over de samenstelling en voedingswaarden van de twee oliën.

Google hield voor de gelegenheid de presentatie in de bungalow in Menlo Park waar het bedrijf zijn hoofdkwartier had tot het was uitgegroeid tot 7 werknemers.


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in