Europese bedrijven zijn te traag
Het onderzoek is gesponsord door Ricoh met als doel te weten te komen hoe bedrijven in Europa omgaan met veranderingen. Het laat zien dat snelle culturele en technologische veranderingen veel Europese bedrijven te zelfverzekerd hebben gemaakt over de ware snelheid waarmee hun organisatie reageert op die verandering.
Het lukt niet
De realiteit is dat Europese bedrijven, terwijl ze proberen om sneller te veranderen, worden gehinderd door 3 factoren:
- arbeidskrachten die het tempo niet bijbenen
- angst voor ontwrichting door snelle verandering
- onderliggende essentiële bedrijfsprocessen die star zijn en verandering tegenhouden
Managers zien dat vaak niet en zijn zelfingenomen. Zij vergelijken hun bedrijf 3 keer vaker met een speedboot (48 procent) dan met een supertanker (17 procent), terwijl ze precies het tegenovergestelde denken over hun concurrenten. Daarnaast zegt 92 procent dat snelheid een vast onderdeel is van de bedrijfscultuur.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee