Overslaan en naar de inhoud gaan

Europese bedrijven zijn te traag

Het onderzoek is gesponsord door Ricoh met als doel te weten te komen hoe bedrijven in Europa omgaan met veranderingen. Het laat zien dat snelle culturele en technologische veranderingen veel Europese bedrijven te zelfverzekerd hebben gemaakt over de ware snelheid waarmee hun organisatie reageert op die verandering.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Het lukt niet

De realiteit is dat Europese bedrijven, terwijl ze proberen om sneller te veranderen, worden gehinderd door 3 factoren:

  • arbeidskrachten die het tempo niet bijbenen
  • angst voor ontwrichting door snelle verandering
  • onderliggende essentiële bedrijfsprocessen die star zijn en verandering tegenhouden

Managers zien dat vaak niet en zijn zelfingenomen. Zij vergelijken hun bedrijf 3 keer vaker met een speedboot (48 procent) dan met een supertanker (17 procent), terwijl ze precies het tegenovergestelde denken over hun concurrenten. Daarnaast zegt 92 procent dat snelheid een vast onderdeel is van de bedrijfscultuur.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in