Meer omzet voor TomTom
TomTom wist zijn omzet met 8 procent op te voeren naar 254 miljoen euro. De verkoop van gadgets en navigatiediensten aan consumenten leverde TomTom afgelopen kwartaal ruim 161 miljoen euro op. Het onderdeel Automotive realiseerde voor 26 miljoen euro aan omzet en diensten op het gebied van wagenparkbeheer brachten bijna 32 miljoen euro in het laatje. De opbrengsten uit de verkoop van softwarelicenties stegen tot meer dan 35 miljoen euro.
Een sterke orderinstroom geeft TomTom vertrouwen voor de toekomst. Het bedrijf handhaafde de prognoses voor 2015, waartoe onder meer een omzet van circa 1 miljard euro behoort. Over de eerste drie kwartalen is het orderboek aangezwollen tot meer dan 250 miljoen euro. Bestuursvoorzitter Harold Goddijn wees op de 130 miljoen euro over heel 2013 en de 220 miljoen euro vorig jaar. "Het is een sterke ontwikkeling''.
De markt voor losse navigatiekastjes (PND's) slonk opnieuw, met 8 procent in Europa en met 20 procent in de VS. TomTom wist desondanks zijn marktaandeel in beide regio's te vergroten. Het bedrijf ontwikkelt bij zijn consumentenactiviteiten steeds meer producten om de krimp in de PND-markt op te vangen. Volgens Goddijn zal het echter nog lang duren voordat de sporthorloges en 'Bandit'-actiecamera een betekenisvolle bijdrage gaan leveren aan de omzet.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee