Overslaan en naar de inhoud gaan

Online-advertentie vaak weggegooid geld

De meeste advertentie-engines kijken voor het automatisch plaatsen van advertenties naar kernwoorden in teksten en hun afzonderlijke betekenis. Hierdoor ontstaan misplaatste combinaties van inhoud en advertentie. Bijvoorbeeld een advertentie voor een vliegvakantie bij een artikel over een vliegramp.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Carton pleit daarom voor plaatsing van advertenties op basis van een analyse van de volledige webpagina. Daarbij zou moeten worden gekeken naar woordcombinaties en hun linguïstische context, net zoals mensen dat doen. Samen met taalkundigen ontwikkelde Ad Pepper een ‘iSense-engine’ die een dergelijke toewijzing van advertenties mogelijk moet maken.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in