Overslaan en naar de inhoud gaan

Kopen via internet groeit sterk

Consumenten hebben vorig jaar voor 3,9 miljard euro uitgegeven bij webwinkels. Dat is 40 procent meer dan in 2006 en het sterkste groeipercentage van de laatste jaren. Dat meldde het onderzoekbureau Blauw Research donderdag op basis van een peiling in samenwerking met branchevereniging Thuiswinkel.org.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De totale omzet van vanuit huis gekochte artikelen steeg met 27 procent tot 4,7 miljard euro. In dit bedrag zitten ook de uitgaven via catalogi en bij postorderbedrijven.

In de reguliere detailhandel werd vorig jaar een omzet van 86 miljard euro gerealiseerd. Daarmee is het aandeel van thuiswinkelen gestegen van 4,4 procent in 2006 tot 5,4 procent in 2007.

Volgens directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org heeft de forse stijging van de online aankopen te maken met een steeds groter vertrouwen van consumenten in internet. ,,Het wordt gemeengoed om via internet te kopen, ook wordt het eenvoudiger.''

Producten die het goed doen via internet zijn kleding, elektronica, boeken, cd's, dvd's, reizen en verzekeringen. Voedsel wordt nog relatief weinig via internet gekocht, maar hier zit wel een sterke groei in. ,,In deze branche is er eigenlijk maar één speler en dat is Albert Heijn'', aldus Jongen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in