Kopen via internet groeit sterk
De totale omzet van vanuit huis gekochte artikelen steeg met 27 procent tot 4,7 miljard euro. In dit bedrag zitten ook de uitgaven via catalogi en bij postorderbedrijven.
In de reguliere detailhandel werd vorig jaar een omzet van 86 miljard euro gerealiseerd. Daarmee is het aandeel van thuiswinkelen gestegen van 4,4 procent in 2006 tot 5,4 procent in 2007.
Volgens directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org heeft de forse stijging van de online aankopen te maken met een steeds groter vertrouwen van consumenten in internet. ,,Het wordt gemeengoed om via internet te kopen, ook wordt het eenvoudiger.''
Producten die het goed doen via internet zijn kleding, elektronica, boeken, cd's, dvd's, reizen en verzekeringen. Voedsel wordt nog relatief weinig via internet gekocht, maar hier zit wel een sterke groei in. ,,In deze branche is er eigenlijk maar één speler en dat is Albert Heijn'', aldus Jongen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee