Nederlanders dubbel zo lang op internet
De initiatiefnemers van het onderzoek onder 2765 mensen zijn stichting promotie televisiereclame (SPOT), Radio Advies Bureau (RAB) en Platform Buitenreclame Exploitanten (PBE).
De drie instanties lieten bekijken waar mensen dagelijks hun tijd in steken en vergeleken dat met hetzelfde onderzoek twee jaar geleden. Zo bleek dat Nederlanders per dag steeds langer onderweg zijn, van 55 minuten in 2006 tot 65 minuten in 2008. Het spelen van elektronische spelletjes (gamen) heeft met 13 minuten per dag het lezen van tijdschriften (6 minuten) ver achter zich gelaten en het lezen van dagbladen (15 minuten) bijna ingehaald.
Verder zit de gemiddelde Nederlander ook dagelijks steeds meer te multitasken: Het tijdens het internetten ook tv-kijken, radio luisteren of andere activiteiten doen. In 2006 gebeurde dat rond 60 procent van de internettijd, nu is dat driekwart van de surftijd.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee