Overslaan en naar de inhoud gaan

Amazon wil verdienen aan concurrent

Door steeds slechtere marges bij het verkopen van de eigen producten heeft Amazon besloten ook concurrenten hun producten tegen betaling te laten aanprijzen in zijn online winkel. Op sommige productdetailspagina’s staan voortaan onder de noemer ‘Verkrijgbaar op deze andere sites’ links van aanvullende of zelfs concurrerende producten van derden, inclusief de prijs.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Eenmaal aangeklikt, opent de site in een nieuw venster. Naast het opengooien van de advertentieruimtes voor concurrenten heeft Amazon ook zijn aanbod van digitale producten, film- en muziekdownloads, uitgebreid. Het voordeel voor Amazon is dat deze geen schapruimte innemen of verzendkosten hebben. Amazon verkocht al gesponsorde links gebaseerd op trefwoorden en productcategoriën. Maar het toelaten van concurrenten is nieuw. Hierdoor wordt Amazon ook aantrekkelijk als alternatief voor sites als Google, die ook prijsadvertenties plaatsen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in