Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook beduvelde publiek met valse meetgegevens

Facebook heeft er alles aan gedaan om het plaatsen van video's op het sociale netwerk aantrekkelijk te maken. Elke gebruiker die over een camera beschikt (lees: smartphone) kan video opnemen en die verspreiden via Facebook.

Bij het tellen van de kijkduur draaide het allemaal om gemiddelden en daar ging Facebook de fout in. Mensen die een video minder dan 3 seconden bekeken, werden niet meegeteld met als netto-effect dat alle video's dus langer dan 3 seconden werden bekeken. Dit gaf adverteerders een verkeerd beeld van het kijkgedrag, waardoor ze mogelijk hun reclame op verkeerde plekken hebben laten plaatsen.

Dit heeft veel geld gekost dat eigenlijk weinig opbracht, zo hebben advertentiebureaus in de VS becijferd. Het gaat alles bij elkaar om een bedrag van 77 miljoen dollar, zo meldt de Wall Street Journal.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in