Google populair bij zoeken naar baan

Zij adviseert om zoveel mogelijk woorden die met het vakgebied te maken hebben terug te laten komen op de wervingssite en in de vacaturebeschrijvingen.
Meer dan de helft van de gebruikers negeert de gesponsorde koppelingen die Google bij zijn zoekresultaten toont. AMC Academie oppert als verklaring dat de gesponsorde koppelingen vaak niet relevant zijn en de werkzoekende niet rechtstreeks naar het gewenste resultaat leiden. De onderzoekers concluderen dat werkgevers die hun wervingsbudget besteden aan 'search engine advertising' slimmer met dit instrument om moeten gaan. Dat is onder andere mogelijk door meer relevante zoektermen in de boodschap te vermelden en de advertentie direct te linken naar de juiste pagina.Het onderzoek van AMC is gedaan ten behoeve van masterclasses en gebaseerd op het Arbeidsmarkt Gedragsonderzoek (AGO) van Intelligence Group dat in oktober is gehouden. De vraag over de keuze van zoektermen en het gebruik van gesponsorde koppelingen is alleen voorgelegd aan de 294 respondenten die aangaven dat zij zoekmachines (zouden) gebruiken ter oriëntatie op de arbeidsmarkt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee