Microsoft maakt cloudtoolset Halo 4-game open source
Hoofd ontwikkeling van de eXtreme Computing Group, Sergey Bykov, heeft nu bekend gemaakt de code van de hulpmiddelen beschikbaar te stellen onder een MIT-licentie via Github, de open source uitwisselingssite voor ontwikkelaars.
Project Orleans is voor veel verschillende toepassingen in de cloud te gebruiken. Zo zijn er social graphs mee te maken, ofwel overzichten van de mensen waarmee de gebruiker contact heeft op sociale media, maar zitten er ook allerlei analytische gereedschappen in en maakt het de bouw van interactieve elementen die input krijgen van grote hoeveelheden eindapparatuur.
Graan en silo
Project Orleans is gebouwd rond het concept van graankorrels en silo's. Er zijn graankorrels voor elke eindgebruiker en er zijn graankorrels voor bijvoorbeeld elk spel dat ooit in Halo is gespeeld. De silo's bevatten de graankorrels. Er is een silo voor elk apparaat dat een verbinding heeft met het Orleans systeem. De ontwikkelaar kan bepalen wat graankorrels kunnen, maar het Orleans-systeem zorgt dat er voldoende silo's zijn, vervangt bij storingen silo's, maakt nieuwe graankorrels aan en ruimt ze op wanneer niet meer nodig zijn.
De gereedschapsset maakt het vooral makkelijker voor een ontwikkelaars omdat veel van het beheerwerk in de clouddienst uit handen wordt genomen. De ontwikkelaar hoeft zich bijvoorbeeld niet druk te maken over wat het soort apparatuur waarmee de clouddienst wordt benaderd of hoeveel eindpunten in het netwerk de dienst gaan gebruiken.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee