Microsoft trekt van leer tegen critici Windows 8
Elk voordeel heeft zijn nadeel
Shaw hangt dezelfde stelling aan als Johan Cruijff, namelijk dat de medaille ook een keerzijde heeft. "Er is een trend naar het extreme waar te nemen. Mensen schieten door in hun plannen om een kwestie onder de aandacht te brengen. Het sensationele wint het van de genuanceerde benadering", schrijft Shaw. Hij stoort zich vooral aan media zoals de Financial Times, die roepen dat Microsoft een grote fout heeft gemaakt met Windows 8 en er nu alles aan doet om te redden wat er te redden valt. De krant vergelijkt het met het fiasco van New Coke, dat in de jaren tachtig van de vorige eeuw werd gelanceerd.
Doempraat
En dan is er nog het blad The Economist, dat schrijft dat Windows 8 nog maar het begin is van alle problemen die Microsoft op zijn hals haalt. Shaw beschouwt dit als uitingen vanaf de zijlijn. "Kijk ook eens naar het midden, waar blijkt dat er 100 miljoen exemplaren van Windows 8 zijn verkocht. En ja, we passen het product aan, omdat we naar onze klanten luisteren. Wat is daar mis mee?", vraagt Shaw zich af.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee