Overslaan en naar de inhoud gaan

Adobe voorspelt online kooptsunami tijdens feestdagen

De trendlijnen zijn opgenomen in een rapport onder de titel "Adobe Digital Index 2012, Online Shopping Forecast". Uit de gegevens blijkt dat Cyber Monday (aanstaande maandag 26 november) in de VS een piekmoment zal zijn, met verwachte verkopen van circa 2 miljard dollar. Dat is een stijgfing van 18 procent in vergelijking met vorig jaar.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Europa

In ons werelddeel is nu al sprake van stijgende verkopen van cadeau-artikelen. Europese consumenten zullen naar verwachting eerder beginnen met de inkopen voor de feestdagen en hier eerder mee klaar zijn dan consumenten in de VS. De Europese detailhandel ziet de dagelijkse verkoop in de eerste week van november gemiddeld met 150 procent toenemen.

De verkoop die gerealiseerd wordt dankzij verwijzingen vanuit sociale media naar webwinkels zal dit jaar naar verwachting verdubbelen. Het grootste aandeel wordt daarbij geleverd door Pinterest (van 7 procent naar 14 procent).

Vooral groei in mobiel winkelen

Mobile shopping neemt in Europa naar verwachting toe tijdens de aankomende feestdagen. De aankopen die worden gedaan via mobiele devices verdubbelt naar verwachting van 6 naar 12 procent in vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar.

Is dat allemaal echt waar?

Adobe heeft tevens een interactieve website geïntroduceerd - gebaseerd op Adobe CQ-technologie - waar de nauwkeurigheid van Adobe's online verkoopvoorspellingen tijdens de feestdagen kan worden gevolgd. Op die site zijn ook de nieuwe aankooppatronen en dito trends te zien.


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in