Overslaan en naar de inhoud gaan

'Amazon stapt in advertentiemarkt'

Amazon zou in eerste instantie van plan zijn de advertenties op zijn eigen sites die nu door Google worden aangeleverd, te vervangen. Vervolgens wil het volgens de bronnen advertenties gaan leveren waarmee andere bedrijven zich effectief kunnen richten op de bijna 250 miljoen klanten van de webwinkel. Een voorlopige versie van het advertentieplatform, dat Amazon Sponsored Links is gedoopt, zou later dit jaar beschikbaar worden gesteld.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Momenteel spelen Google en Microsoft een dominante rol op de markt voor internetadvertenties.

De dienst die Amazon wil bieden, lijkt volgens de ingewijden op de technologie die Google gebruikt om passende advertenties te plaatsen bij zoekopdrachten. Google heeft zijn omzet uit advertenties de afgelopen jaren weten op te voeren tot ongeveer 50 miljard dollar (circa 38 miljard euro) per jaar en rekent Amazon tot zijn belangrijkste klanten.

De advertenties van Google zijn bijzonder winstgevend. De internetreus haalde volgens marktkenners in de eerste helft van dit jaar al meer winst uit zijn advertenties dan Amazon in zijn hele 20-jarige bestaan heeft gerealiseerd.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in