Overslaan en naar de inhoud gaan

Aspect verwerft technologie LinguaSys

Om beter op die markt in te kunnen spelen heeft consumenteninteractie-automatiseerder Aspect Software nu de rechten op technologie voor natuurlijke taalverwerking van LinguaSys over genomen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Met de aankoop versterkt Aspect zijn aanbod van clouddiensten voor customer engagement. De technologie van LinguaSys dekt 18 talen en is daarmee direct vermarktbaar in de belangrijkste economische regio’s ter wereld.

Taal- en spraaktechnologie, gecombineerd met kunstmatige intelligentie, moet (online) applicaties in staat stellen effectiever te interacteren met consumenten. LinguaSys' Natural Language Understanding (NLU)-oplossing zou behalve voor het automatiseren van klantenservice- en support-gesprekken ook inzetbaar zijn voor consumentencommunicatie via berichtendiensten als sms, Facebook Messenger of Twitter.

Aspect en LinguaSys hebben beide hun hoofdkantoor in de VS en doen geen mededelingen over de financiële waarde de transactie.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in