Bezoekers Walibi communiceren via Facebook-app en polsbandje
'Swipen' en 'liken'
Bij de ingang van het park kunnen zij het A4-tje met de geprinte barcode omwisselen voor een polsbandje met ingebouwde RFID-chip. Acht attracties zijn voorzien van een speciale toegangspoort, waar zij hun polsbandje kunnen ‘swipen’. Op de Facebook-pagina van de bezoeker wordt dan direct vermeld welke attractie ze betreden: Vampire, Dalton Terror, Flash Back, Radja River, Cobra, Calamity Mine, Buzzsaw en Weerwolf. Bovendien kan hij of zij aangeven wat hij van de attractie vind, met behulp van de speciale ‘like’ button die is bevestigd op de toegangszuil. Daarnaast is Walibi Connect een interactief spel. Zo kan men na 5 attracties ‘Walibi Pro’ worden en na 8 attracties ‘Walibi Master’.
Het project is in zes maanden tijd ontwikkeld met de hulp van start-up Getyoo en OpenGraphy, een ‘Preferred Marketing Developer’ van Facebook. Facebook heeft het project gevalideerd. Het systeem is nog niet geïmplementeerd in de andere 3 pretparken van Walibi - Walibi Rhône-Alpes en Walibi Sud-Ouest (beide in Frankrijk) en Walibi Holland, bij Biddinghuizen in Flevoland.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee