Digitale advertentiemarkt met dubbele groeicijfers naar 1,4 miljard
Ook mobile advertising breekt nu in Nederland door, zegt Deloitte, met een groei van maar liefst 82 procent. Adverteerders kozen binnen mobiel adverteren voornamelijk voor het adverteren in apps.
Programmatic Trading
Een andere factor in de toename van digitaal adverteren is de opkomst van Programmatic Trading, waarmee internetuitgevers via technologieplatformen met grote groepen adverteerders tegelijk kunnen handelen. Deze veelal volledig geautomatiseerde vorm van handel, groeide in 2014 met bijna 40 procent. Naast de standaard banners worden ook formaten zoals video en interuptive via deze manier verhandeld. De verwachting is dat deze groei door blijft zetten, aangezien ook reclame via andere media zoals radio en tv in de toekomst steeds meer geautomatiseerd verhandeld zal gaan worden.
Voor de Online Ad Spend Study 2014 zijn door Deloitte Digital 40 grote Nederlandse internetuitgevers ondervraagd.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee