Overslaan en naar de inhoud gaan

'Digitale formulieren overheid kunnen beter'

De overheid kan de gebruiksvriendelijkheid van haar digitale formulieren verbeteren door goed naar burgers te luisteren. Dat stelt de Nationale ombudsman Reinier van Zutphen maandag in een rapport.
Klik op tablet
© CC0 - Unsplash
CC0 - Unsplash

"Voor digitale formulieren staat gebruiksvriendelijkheid voorop. Houd dus bij de ontwikkeling ervan rekening met de wensen van burgers", raadt Van Zutphen aan.

"Ze willen bijvoorbeeld eenvoudige taal, overzichtelijke formulieren en makkelijk bijlagen kunnen uploaden. Dit lijkt zo voor de hand liggend maar gezien de klachten die we krijgen, blijkt het nodig hier toch op te hameren bij de overheid."

Nederlanders gebruiken steeds vaker digitale formulieren om zaken met de overheid te regelen. Het gaat dan vaak om een verhuizing, het aanvragen van een uitkering of het maken van een afspraak.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in