Overslaan en naar de inhoud gaan

'Donkeredagengevoel' gaat e-commercejaar 2015 redden

Dat stelt het in e-commerce-oplossingen gespecialiseerde bedrijf Demandware in het vorige week vrijgegeven rapport 'Ready to Wrap'. De voorspelde wereldwijde e-commerce-omzet tijdens het retailhoogseizoen betekent een stijging met 21 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. De verwachte groei zal voornamelijk worden behaald door toename van het aantal online bestellingen, naar verwachting tot een niveau van 25 procent van het jaar als geheel. Vorig jaar was dat 23 procent.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Dat betekent dus dat online consumenten wereldwijd meer, maar wel iets kleiner cadeaus aan zullen schaffen.

Kritieke factoren

Op basis van historische data van het piekseizoen heeft Demandware vier aandachtspunten voor recordbezoek en -transacties tijdens het winkelseizoen gedurende de feestdagen geïdentificeerd:

1. Vergeet de brieven aan de Sint, bekijk het digitale winkelwagentje van de kinderen. Dat is vaak hùn verlanglijstje. Grotendeels dankzij de toenemende aantallen winkelmandjes op telefoons, voorspelt Demandware dat online shoppers dit jaar 25 procent meer winkelwagentjes zullen aanmaken.

2. Het winkelend publiek wil waar voor zijn geld. Werk daarom met kortingen en leg meer nadruk op gratis verzending. Dit jaar wordt in het feestdagenseizoen naar verwachting 82% van de bestellingen gratis verzonden. Daarnaast voorziet Demandware dat op de online aankopen gemiddeld 18% korting wordt gegeven.

3. Niet alleen op de parkeerplaatsen neemt het verkeer toe. Shoppers zullen waarschijnlijk 6 procent vaker dezelfde website bezoeken en ongeveer 3 procent meer op die website besteden. De toename van het aantal bezoeken is mogelijk een effect van het groeiende mobiele segment, waardoor sites vaker vanaf de verschillende apparaten worden benaderd.

4. De mobiel wordt het nummer één device voor digitale commercie, constateert Demandware. In 2013 kwam 23 procent van het wereldwijde internetverkeer tijdens het de feestdagen van telefoons. In 2014 steeg dit aandeel tot 33 procent. Het groeipercentage zet zich dit jaar verder voort, waarschijnlijk tot omstreeks 47 procent. Dat heeft natuurlijk ook z'n impact op de herkomst van de bestellingen: naar verwachting komt dit jaar 23 procent van de online bestellingen vanaf een telefoon, ten opzichte van 10 procent in 2013 en 16 procent in 2014.


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in