'Donkeredagengevoel' gaat e-commercejaar 2015 redden
Dat betekent dus dat online consumenten wereldwijd meer, maar wel iets kleiner cadeaus aan zullen schaffen.
Kritieke factoren
Op basis van historische data van het piekseizoen heeft Demandware vier aandachtspunten voor recordbezoek en -transacties tijdens het winkelseizoen gedurende de feestdagen geïdentificeerd:
1. Vergeet de brieven aan de Sint, bekijk het digitale winkelwagentje van de kinderen. Dat is vaak hùn verlanglijstje. Grotendeels dankzij de toenemende aantallen winkelmandjes op telefoons, voorspelt Demandware dat online shoppers dit jaar 25 procent meer winkelwagentjes zullen aanmaken.
2. Het winkelend publiek wil waar voor zijn geld. Werk daarom met kortingen en leg meer nadruk op gratis verzending. Dit jaar wordt in het feestdagenseizoen naar verwachting 82% van de bestellingen gratis verzonden. Daarnaast voorziet Demandware dat op de online aankopen gemiddeld 18% korting wordt gegeven.
3. Niet alleen op de parkeerplaatsen neemt het verkeer toe. Shoppers zullen waarschijnlijk 6 procent vaker dezelfde website bezoeken en ongeveer 3 procent meer op die website besteden. De toename van het aantal bezoeken is mogelijk een effect van het groeiende mobiele segment, waardoor sites vaker vanaf de verschillende apparaten worden benaderd.
4. De mobiel wordt het nummer één device voor digitale commercie, constateert Demandware. In 2013 kwam 23 procent van het wereldwijde internetverkeer tijdens het de feestdagen van telefoons. In 2014 steeg dit aandeel tot 33 procent. Het groeipercentage zet zich dit jaar verder voort, waarschijnlijk tot omstreeks 47 procent. Dat heeft natuurlijk ook z'n impact op de herkomst van de bestellingen: naar verwachting komt dit jaar 23 procent van de online bestellingen vanaf een telefoon, ten opzichte van 10 procent in 2013 en 16 procent in 2014.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee