'Eerlijk' sociaal netwerk Ello trekt veel geld aan
Het management zegt een 'public-benefit corporation' te hebben opgericht met statuten die volgens de 'sterkste juridische termen mogelijk' verhinderen geld te verdienen met de verkoop van advertenties of gebruikersdata. In de statuten is zelfs vastgelegd dat bij een eventuele overname de koper is gehouden aan dezelfde voorwaarden. Ello zet zich daarmee af tegen sociale netwerken als Facebook, Google+ en Twitter die hun gebruikers vooral zien als product.
Eerdere toezeggingen van het Ello-management op dat vlak leidden afgelopen maand tot een sterke groei in het aantal gebruikers van het sociale netwerk. Het is klein opgezet en ontving tot nog toe slechts 435.000 dollar in risicodragend kapitaal. De grote toeloop noopte de organisatie vermoedelijk tot een snelle uitbreiding van de infrastructuur waarvoor een nieuwe investeringsronde noodzakelijk was.
Zonder advertenties zicht op winst
Ello verwacht ook zonder advertenties en de verkoop van privacygevoelig materiaal een winstgevend bedrijfsmodel te kunnen opzetten door het creëren van een app-winkel. Daar kunnen Ello-gebruikers handige toevoegingen kopen in de vorm van widgets of uitbreidingen op hun profiel. Die gaan enkele dollars per stuk kosten.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee