Facebook geeft meer inspraak over advertenties
In beeld verschijnt dan een keuzelijstje, met onderwerpen als 'ik vind de reclame aanstiootgevend', 'de boodschap boeit me niet' of 'ik zie deze reclame te vaak'. Het aantal afwijzingen an een advertentie gaat een sterkere rol spelen bij de plaatsing.
Gedifferentieerd
Facebook heeft zijn algoritme voor het uitzoeken van advertenties aangepast. Het aantal afwijzingen speelt nu mee en wel zodanig dat een 'nee' van iemand die bijna nooit reclames wegklikt veel zwaarder weegt.
Inkomsten
Facebook is een van de grootste advertentiewebsites op internet en de onderneming wil conflicten zoveel mogelijk vermijden. Als een bepaalde advertentie zeer negatief scoort in een bepaald land of regio, dan kan worden overwogen om die boodschap daar helemaal niet meer te tonen. Achter de schermen zal ook cntact worden opgenomen met de partij die de advertentie heeft geplaatst.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee