Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook geeft meer inspraak over advertenties

In beeld verschijnt dan een keuzelijstje, met onderwerpen als 'ik vind de reclame aanstiootgevend', 'de boodschap boeit me niet' of 'ik zie deze reclame te vaak'. Het aantal afwijzingen an een advertentie gaat een sterkere rol spelen bij de plaatsing.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Gedifferentieerd

Facebook heeft zijn algoritme voor het uitzoeken van advertenties aangepast. Het aantal afwijzingen speelt nu mee en wel zodanig dat een 'nee' van iemand die bijna nooit reclames wegklikt veel zwaarder weegt.

Inkomsten

Facebook is een van de grootste advertentiewebsites op internet en de onderneming wil conflicten zoveel mogelijk vermijden. Als een bepaalde advertentie zeer negatief scoort in een bepaald land of regio, dan kan worden overwogen om die boodschap daar helemaal niet meer te tonen. Achter de schermen zal ook cntact worden opgenomen met de partij die de advertentie heeft geplaatst.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in