Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook volgt nu ook niet-gebruikers

Tot nog toe deed Facebook dat alleen wanneer mensen met een account dergelijke sites bezoeken. Dankzij deze verandering kan Facebook beter concurreren met Alphabet, het moederbedrijf van Google.
Facebook Disconnect

De informatie voor het gericht adverteren verzamelt Facebook door het plaatsen van cookies en het registeren van Like-buttonkliks op sites die geen eigendom van Facebook zijn, maar wel gebruik maken van het advertentienetwerk. "Onze buttons en plugins sturen ons basale informatie over de browsersessies van gebruikers. Tot nog toe gebruiken we die informatie niet voor niet-Facebookabonnees. Nu zetten we die in om beter te kunnen begrijpen hoe we deze mensen kunnen benaderen", zegt Andrew Bosworth, vice-president advertentieplatform bij Facebook. Die informatie wordt gekoppeld aan de profielgroepen die Facebook heeft afgeleid van de profielen van zijn 1,65 miljard abonnees.

Niet-Facebookabonnees die niet zijn gediend van deze praktijken, kunnen zich in Europa afmelden via de European Interactive Digital Advertising Alliance. Facebookgebruikers kunnen het volgen via andere sites uitzetten door hun instellingen op het sociale netwerk aan te passen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in